أهل السنة والجماعة - Ehlu sunnet vel-džemat

Islamski portal | Džemat-Sabah

Islam - Vjera mira Naslovna ISLAM|TEME Tewhid | Akida - Vjerovanje NOVOTARIJA u cisto tjelesnim IBADATIMA može biti samo POKUÐENA, nikako LIJEPA... (IBRAHIM EL-HALEBI - veliki hanefijski ucenjak)

NOVOTARIJA u cisto tjelesnim IBADATIMA može biti samo POKUÐENA, nikako LIJEPA... (IBRAHIM EL-HALEBI - veliki hanefijski ucenjak)

Share

POGLAVLJE: NOVOTARIJA koja NIJE POKUÐENA se dijeli na:

1- NOVOTARIJU koja je FARD KIFAJE (tj. stroga dužnost jednog dijela muslimana):

poput izucavanja ilmu-l-kelama (apologetike) kako bi se moglo adekvatno odgovoriti novotarima i ateistima.

2- POŽELJNU NOVOTARIJU (ar. mustehab): kao što je pisanje naucnih knjiga, izgradnja Medresa (škola), izgradnja cetvrti (kvartova) i slicno tome.

3- DOZVOLJENU NOVOTARIJU (ar. mubah): kao što je uživanje u izobilju prehrambenih artikala i slicno tome od dozvoljenih stvari.

Pri studioznom izucavanju i istraživanju cemo uvidjeti da toga (tj. novotarije koja NIJE POKUÐENA) NEMA u IBADATIMA (obredoslovljima) koji su cisto TJELESNI poput:

- namaza,

- posta,

- ucenja Kur'ana,

- zikra,

- kao što je (tj. pokudene novotarije) nema ni u osobenostima i svojstvima (tj. nacinu i kakvoci izvršavanja) svega nabrojanog.


To je zato što novotarije, koje nisu pokudene, POSTOJE samo u stvarima koje su nastale nakon perioda prvih generacija ili nakon što je otklonjena neka prepreka ka tome.

Cisto tjelesni IBADATI (obredoslovlja) NE POTPADAJU ni pod jedno od toga, pa, shodno tome, novotarija u njima (tj. cisto tjelesnim ibadatima) može biti samo POKUÐENA. Zato što novotarija (u cisto tjelesnim ibadatima) dode kao naknadna ispravka (ar. istidrak) ili naknadni dodatak na prve generacije (tzv. es-Selefu es-Salih). To je zbog toga što napuštanje ili ostavljanje nekog cina ili djela od strane prvih generacija može da bude samo iz jednog od sljedecih razloga:

1- jer je taj neki cin ili djelo u osnovi nepotrebno,

2- radi neke prepreke koja se isprijecila u izvršavanju tog nekog djela,

3- ili iz ne pridavanja pažnje tom nekom djelu,

4- ili iz lijenosti naspram nekog djela,

5- ili zato što je taj neki cin pokuden.

Prve dvije opcije apsolutno ne dolaze u obzir kad je u pitanju oblast IBADATA (obredoslovlja), jer potreba za IBADATIMA zarad približavanja Uzvišenom Allahu nikad ne prestaje, a nije postajala ni prepreka koja se isprijecila u izvršavanju istog nakon pojave islama i jacanja njegovih pristalica.

Isto tako, ne pridavanje pažnje ili lijenost od strane prvih generacija apsolutno ne dolaze u obzir, jer nam nije dozvoljeno da takvo što mislimo o VJEROVJESNIKU, sallAllahu alejhu ve sellem, i svim njegovim ASHABIMA, radijAllahu te'ala anhum.

Na kraju nam preostaje još opcija o pokudenosti tog nekog cina.

To je ono što je upravo htio Abdullah b. Mes'ud, radijAllahu anhu, nakon što je bio obaviješten o skupini ljudi koji su mu kazali kako ostaju nakon akšam-namaza u mesdžidu. Medu njima je bio jedan covjek koji im je govorio:

'Izgovarajte Allahu Ekber toliko i tako i tako', potom 'Izgovarajte SubhanAllah tako i tako', potom 'Izgovarajte El-Hamdu lillahi tako i tako' što su oni i uradili.

Pa je Abdullah b. Mes'ud, radijAllahu anhu, tako jedne prilike prisustvovao tom istom cinu, pa je, nakon što je i sam cuo šta govore i izgovaraju, ustao i rekao:

"Ja sam Abdullah b. Mes'ud. Tako mi Allaha, mimo kojeg drugog božanstva nema, ili ste došli sa novotarijom nepravedno ili ste pretekli i nadmašili ashabe Muhammeda, sallAllahu alejhi ve sellem, sa znanjem..."

Kao da je Abdullah b. Mes'ud rekao: "To što vi radite je:

1- ili novotarija

2- ili ste vi time, pak, naknadno dopunili i prepravili ashabe u onome što su oni propustili...

Pa ste ih vi, zbog njihove nepažnje ili zbog njihove lijenosti,  pretekli i nadmašili sa znanjem u oblicima/nacinima manifestacije ibadata (obredoslovlja).

Pošto je ova druga opcija apsolutno nemoguca, onda se obistinila ova prva opcija, tj. da je to ipak novotarija."

Isto ovako se odgovara i svakom onom: ko uvede u IBADATE neko novo svojstvo, osobenost ili nacin izvršenja koje nije postojalo u vremenu ashaba, radijAllahu anhum, poput ucenja zikra naglas ispred dženaze i slicnog tome.

Otuda su ucenjaci proglasili taj cin pokudenom novotarijom iako je on sam po sebi ibadet. Ukoliko bi neka inovacija/novotarija u ibadatima znacila i iziskivala to da ga kao takvog okarakterišemo i proglasimo lijepom novotarijom, onda u ibadatima ne bi, uopce, postojala novotarija koja je pokudena.

Pokudena novotarija u ibadatima vec postoji po koncenzusu (ar. idžma'u) ucenjaka. Takoder, po koncenzusu ucenjaka - ne postoji stvar koja je cisto ibadetske prirode, a da ima status lijepe novotarije.

NA OSNOVU KAZANOG: zakljucujemo da je SVAKA INOVACIJA/ NOVOTARIJA u CISTO IBADETSKIM (obredoslovnim) oblastima (vjere) ustvari POKUÐENA (ar. ?????? ????????), jer da nije tako - pa sigurno ta inovacija (da je lijepa i poželjna) ne bi promakla pucanstvu prvog perioda islama i žiteljima stoljeca koji su iskljucivo po dobrocinstvu svjedocili Istinoljubivom i Povjerljivom, sallAllahu alejhi ve sellem, a svaka novotarija u ibadatima je pokudena i zbog toga što ona (s obzirom na svoj inovitet i ranije nepostojanje) neminovno kontrira njegovom sunnetu i oponira mu.

Stoga, svaka novotarija koja se suprotstavlja sunnetu je pokudena i loša, pa, shodno tome, ucenje zikra naglas oponira i suprotstavlja se vjerodostojnom sunnetu potvrdenom hadisom kojeg smo ranije spomenuli, kojeg je zabilježio Bejheki, a u kojem se kaže da su ASHABI Allahova Poslanika, sallAllahu alejhi ve sellem: "Prezirali podizanje glasa tokom dženaze, u borbi i kod ucenja zikra."

Ukoliko se novotarije, koje su prisutne u ibadatima, ustale i ucvrste, onda neminovno u tim ibadatima mora doci do gužve i konkurentnosti izmedu nje i sunneta. Ukoliko taj sunnet ne bude ništa više od slijedenja ashaba, radijAllahu anhum, to bi bilo dovoljno, zbog njegove, alejhi-s-selam, naredbe o njihovom slijedenju - za razliku od stvari koje nisu cisto ibadetske prirode, u kojima inovacija može da se pojavi usljed neke obnove ili modernizacije poslije njih ili se može desiti da oni (tj. ashabi) nešto nisu radili zbog odredene prepreke koja je u meduvremenu nestala i išcezla, kao što je to ranije i pojašnjeno.

(KRAJ CITATA)

_____________________________

IZVOR: Er-Rehsu ve-l-Vaksu li-Mustehilli er-Raks, 74-77. stranica

AUTOR: Ibrahim b. Muhammed b. Ibrahim el-Halebi el-Hanefi, rahmetullahi alejhi. Umro 957. g./h.

Pripremio: Sulejman Colakovic

Items details

Icon for hits displayHits: 1826 clicks
Icon for creation to displayCreated 2 years and 2 months ago at Ponedjeljak, 07 Septembar 2015 by Vjernik

TCE-Plugin by www.teglo.info